Wednesday 3 August 2022

Keluarga kecil saya

Saya mula share pasal pengalaman bersalin masa tahun 2017. Masa anak sulung x sempat review sebab anak sulung saya high demand baby. Hihi Mencabar ya jaga baby sawan tangis ni sampai saya demam waktu berpantang. Nak keluar berjalan pon boleh dalam 1 jam saja kalau dia nangis nak tido susah nak pujuk. Anak ke-2 lain pula perangainya, bila umur 2-3 tahun jadi high needs baby, susu bila buat kene ngam2 level yang dia request, anak ke 3 & 4 Alhamdulillah easy going baby. Tq suami saya yang banyak membantu, keluarga sy & suami, xlupa juga mama anak2 sekeluarga yang banyak membantu saya. Rupanya ada juga kawan sekerja yang prihatin terhadap saya memikirkan bagaimana saya keluar bekerja dengan 4 orang anak yang masih kecil & comel. Semua tu Allah permudahkan untuk saya. Dulu sebelum berpindah ke tempat kerja hari2 setiap pagi saya macam nak pergi berlumba je. Selalu tengok jam sempat x thumbprint kul 8am. Saya ni antara pekerja yang balik on time & datang pon on time hihi. Ratu UPL tidak dilupakan sebab kalau sorang demam, akan berjangkit ya  Pergi kerja n balik kerja bersama tangisan anak-anak dalam kereta. Nanti moment tu la yang saya akan rindu akan tersenyum bila kenangkan. Semoga anak2 membesar dengan sihat & menjadi anak yang mendengar kata, penyejuk hati ibu ayah, soleh & solehah, patuh kepada perintah Allah & menjadi orang yang hebat kelak. Amin..

Rini, Ahmad Zahiruddin, Rania Azzahra, Abdurrahman, Abdurrahim, Abdurrauf..
 

No comments:

Post a Comment